26.4.10

Sommerhat til krudtuglen

Ud af det smukke lilla vintage retrostof jeg var så heldig at finde på min seneste tour-de-genbrug er der blevet til en fin sommerhat til krudtuglen. Mønstret er fra "gudebogen" aka Elsebeth Gynthers fantastiske sybog, som er stor kilde til inspiration.

Lysten til at lave den fine sommerhat kom efter jeg havde set Barbara's flotte kreationer...

Jeg ville hellere end gerne have vist billede af krudtuglen med sommerhat, men hun havde den kun på et nanno-sekund i morges, så det må blive et senere tidspunkt...

8 kommentarer:

  1. Superfin sommerhat. Jeg har også haft lurret på Barbara's og overvejet om man skulle prøve, det lyder bare så svært at sy en hat.

    SvarSlet
  2. Det var drøn-nemt at sy solhatten, så kast du dig roligt ud i det Michelle!

    SvarSlet
  3. Det skader selvfølgelig ikke at skrive en hat på krea-to-do listen. Lige nu står den dog primært på patchwork tæppe herhjemme (heldigvis er patchwork delen snart færdig).

    SvarSlet
  4. Der kommer også hele tiden nye punkter til min krea-to-do-lise. Solhatten hører dog til et af de små og overkommelige projekter, da det bare tog et par timer...

    SvarSlet
  5. Hej Maiken,
    Hvor er den flot! Tillykke med det fine resultat :-) Det er ikke svært, tager bare lidt tid, ikke? Jeg skal også have lavet lidt til både min egen store pige og den lille ny tror jeg - skal bare lige have en lille pause. De sidste 2-3 aftener med solhatte-syning, så trænger man lige til noget andet.
    Så er I klar til Mallorca! Ih.. hvor er I heldige! Var på Mallorca sidste år, det var den skønneste ferie - strandene er helt vidunderlige og meget børnevenlige. Og lækkert hotel I skal på!!! Bare det var mig ;-) Rigtig god tur..
    Kram fra Barbara :-)

    SvarSlet
  6. @Barbera: Det er jo ingen sag at lave en fin sommerhat når bogen ligger på hylden og inspirationen på andres skønne blogs. ;o)

    Vi glæder os også bare rigtig meget til ferien. Og med dine erfaringer in mente, ja så kan vi jo kun glæde os endnu mere!

    SvarSlet
  7. Hej Maiken. Jeg kom lige i tanke om din skønne sommerhat igen og det fine genbrugsstof.
    Hvis jeg husker rigtigt så er du fra Aalborg, men hvilke genbrugsbutikker er værd at komme i? Jeg har ofte tage et smut inden for hvis jeg alligevel var forbi, men synes ikke jeg finder noget brugbart.
    MVH
    Mette, som selv bor lidt uden for Aalborg

    SvarSlet
  8. Mette - det er vist rendyrket held når jeg finder noget, så der er desværre ikke nogle bestemte genbrugsbutikker i Aalborg hvor jeg altid er heldig, og derfor kan anbefale. Men et godt tip er at spørge om de har noget ude bagved, som ikke er kommet ind i butikken endnu. På den måde har jeg flere gange været heldig. Og så er genbrugsbutikkerne lidt ude på landet faktisk de bedste til at gøre et kup! God jagt...

    SvarSlet