8.8.10

Hey mor...


...dukkesengen er da ikke bare for dukker...!

Faktisk er dukkesengen min fra jeg var barn, så det er ret hyggeligt at Ingrid nu leger med og i den.For efterhånden længe siden fik jeg syet madras (turkis), dyne, pude og sengetøj til dukkelise, da jeg havde hentet sengen hjem fra mine forældres loft.


Nu venter dukkesengen bare på en klat maling, men jeg er lidt i tvivl om hvilken farve. Mine første indskydelser er sart blågrøn, eller lilla, eller måske en lækker gul? Hvilken farve vil I foreslå?

7 kommentarer:

  1. Den ku' være flot i en lyslilla, forestiller jeg mig... Eller, hvis der skal være lidt mere tjubang, rød!
    /Ida

    SvarSlet
  2. Ha, præcis det samme gør min Sofie for tiden :)
    Op med dukken og hopla, så sidder hun der med dukkedynen på..
    skørt :)

    .. vi har forresten også den samme dukkesenge som Ingrid, vores er malet sort højglans. Det faktisk ret fint!

    KH Vibeke

    SvarSlet
  3. jeg tror en skøn varm gul ville være super flot

    SvarSlet
  4. Jeg stemmer på en fin lyslilla, men jeg er også tosset med lilla ;O)
    Det minder mig om at jeg da vist også har en gammel dukkeseng på loftet hos mine forældre...

    SvarSlet
  5. Ida - Lyslilla er en af mine favoritter til den nye farve. Den røde farve passer vist ikke så godt til værelset som det ser ud nu. :)

    Vibeke - Lidt sjovt at Sofie gør det samme. Men det er jo altså også alt for fristende lige at kravle op. Sort er en fed kontrastfarve, så måske jeg skulle overveje den. Lige nu er det dog mest hvid, grøn i store mængder, pink, lilla mv som er farverne på værelset...

    Pernille - Jamen, jeg kan også lige se en varm gul for mig.

    Sandie - Jeg har også en svaghed for lilla. Den lilla farve er også dominerende i Ingrids tøjskab... Det kunne godt være du skulle op på dine forældres loft for at kigge efter. Mest fordi det er hyggeligt at det kan gå videre til næste generation. :o)

    SvarSlet
  6. Jeg er helt vild med mintgrøn - men måske bliver det lige lovlig meget i de turkise nuancer med det betræk.

    Min søster har malet deres baby-seng i en "støvet" mintgrøn - nærmest lidt gullig. Meget svær at forklare, men super flot..

    SvarSlet
  7. Christina - Uh ja, en mintgrøn vil også være flot. Med alle de farvemuligheder er det sørme svært at beslutte sig (nå ja, og så blev Rom nok heller ikke bygget på én dag?!).

    Betrækket kan jo hurtigt ændres, da dukkelise vel også skal have skiftet sengetøj indimellem, så farven på sengen kommer i første række. ;o)

    SvarSlet