6.9.12

Berlin Wunderbar


Vel hjemme igen efter et par oplevelsesrige dage i Berlin og mættet med indtryk. Jeg var så heldig i 11. time at blive tilbudt at komme med på en studietur med arbejdet til Berlin. Dét er et tilbud man ikke kan sige nej til!

Det er mit første møde med byen og jeg er fyldt til randen af positive indtryk. Vi nåede at se nogle af byens kendemærker, køre i hestevogn og spise lækker billig mad. Særligt mindepladsen for ofrene fra anden verdenskrig (billede 5-6) var helt speciel, hvor det labyrintiske monument gav en følelse af uendelighed, som var utrolig tankevækkende. Og så var det skønt at få den sidste rest sommer med, da turen startede med 27 grader og høj sol.

Min lyst til et gensyn med byen er stor for jeg nåede slet ikke at stifte bekendskab med alle de bydele jeg gerne ville se, så jeg må snart tilbage igen. Trods et fuldt program lykkedes det at snige en del turisme, shopping og nydelse ind og det er de glimt jeg viser her. Mit arbejdsliv fylder ikke meget på bloggen, men da studieturs programmet ret fedt og enormt inspirerende kommer I til at se og høre mere om det...

Og hvad sker der i øvrigt med de sure Check Point Charlie-turist vagter og et Deuches Currywurst Museum?!

13 kommentarer:

  1. Jeg MÅ altså også til Berlin en dag! Det ser ud til at have været en god tur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det VIRKELIG også og jeg kunne sagtens have brugt meget mere tid i Berlin. Jeg vil gerne derned igen og kan kun anbefale det. :)

      Slet
  2. Var i nede i det nye museum under jorden monumenterne? Selvom jeg ikke er så meget for museum så var det en KÆMPE oplevelse og meget skræmmende og tankevækkende..

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det var vi desværre ikke. Vores tid var meget knap og det var tilfældigt vi kom forbi, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at opleve det.

      Slet
  3. Dejligt med et Berliner smut via dine fine billeder :)

    SvarSlet
  4. Super flotte og klare billeder! sushi-tallerken og blå himmel, MUMS- Så bliver det vidst ikke bedre:) Jeg har stadig Berlin til gode, håber vi også snart kan tage en tur! - og hvad fik du mon shoppet?? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Himlen var også så flot at den fik lusket sig med på næsten alle billeder. :) Og sushien var forrygende billigt (8 euro inklusive en suppe). Begge dele alene grund nok for mig til at tage tilbage...

      Jeg nåede stort set kun omkring Friedrichstrasse, som er en af de store shoppinggader. Men til gengæld fik jeg en del fra COS, som jeg viser så snart jeg har taget billede af det. Jeg gad virkelig godt have nået omkring de små finurlige butikker i områder, som ligner indre Nørrebro hvad angår mangfoldighed.

      Berlin kan i hvert fald varmt anbefales herfra!

      Slet
    2. Uimm det lyder billigt! Så har du også de finurlige butikker til gode- jeg glæder mig til at se dine køb:) go weekend

      Slet
  5. Berlin er SKØN :) Og ja - hvad sker der med de sure miner på de vagter? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jamen jeg ved det virkelig ikke. :D

      Slet
  6. Tak for de fine billeder. Jeg drømmer mig tilbage til en super skøn by. Selv mine unger ( 7, 12 og 15 år) vil rigtig gerne tilbage, på trods vi for et par år siden var der i hele 14 dage. Vi bliver aldrig trætte af eller færdige med den by :-)

    SvarSlet