29.4.13

Storpige leg


Jeg har før undret mig over dem. For selvom idéen med små familier af skovens dyr altid har været enorm fin, så har jeg syntes Sylvanians var nogle små mærkelige lodne dyr. Men på et eller andet ubevidst tidspunkt har jeg åbenbart skiftet mening, for nu synes jeg bare de er rigtig fine og klassiske. Så jeg fornøjes over at se, hvordan Ingrid håndterer alle de små dimser med stor begejstring og fantasi. - Og i øvrigt proklamerede over for Agnes, at det altså ikke var for små piger.

Selvom jeg holder meget på, at de grundlæggende skal deles om tingene, så er det fint, at noget er deres helt eget. For med alle de små dimser er det altså storpige legetøj og jeg har nok også overset behovet for lille dims, fordi jeg helt glemmer at hun jo bliver større og også gerne legemæssigt vil stimuleres af andre ting? Og når nu Agnes lige er blevet begavet med alverdens ting til sin fødselsdag, så var det ret fint at hun også fik lidt, selvom hun hverken fylde år eller noget. Lidt uventet hverdags forkælelse har altid været godt. :)

Indlægget er sponsoreret, men meningerne er helt mine egne.

11 kommentarer:

  1. Fine billeder <3 De er da så skønne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det er jeg også kommet til at synes. I dag har de holdt massebryllup på 1.salen sammen med to dublo-par (virkelig ægte moon-massebryllup style) og én kirkepige. Jeg morer mig kosteligt over fantasien og kan ikke dy mig for at spørge virkelig indgående til scenarierne!

      PS: I dag sagde Ingrid i øvrigt også til Karsten, at hvis hendes første barn blev en dreng skulle han hedde Torben, fordi det var så smukt et navn! Øh, hvor kom det lige fra?! Hvordan skal vi dog underholde os selv når alle de morsomme kommentarer og handlinger ebber ud med alderen?

      Slet
  2. Jeg havde dem også som barn, yndlings var 2 abebabyer med tilhørende dukkevogn. Silje har pt et enkelt sæt, (baby kaniner tror jeg det er) med en træmmeseng. Hun ønsker sig sikker flere til sin fødselsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Der kunne bestemt også godt komme mere på Ingrid ønskeseddel til september. :)

      Slet
  3. Ej, Maiken – jeg er da gået glip af en masse fine indlæg hos dig... Hvad sker der lige for det?!

    Stort tillykke til både Sophie og Agnes - super fint indlæg i øvrigt. Og fine billeder i de andre indlæg også. Herhjemme mangler jeg også en tålmodig og forstående(!) fotograf, men sådan skal det vist bare være... ;)

    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, du må da svinge forbi bloggen lidt oftere. ;)

      Tak for de søde ord. Måske vi skal lave en klub for dem der efterspørger tålmodige og forstående fotografer? Jeg tror vi kunne få mange medlemmer.

      Slet
    2. PS: Var i Esbjerg i dag med arbejde, men det var bare sådan et kollektivt lynvisit tur-retur, så desværre var der ikke plads til svinke ærinder. Jeg tænkte ellers på dig. :)

      Slet
  4. Åh de er så fine. Jeg elskede at lege med dem som barn. Havde ingen dukker, men legede kun med skovens dyr. Hele min kæmpe samling har mine forældre gemt, sammen med det dukkehus min far byggede til mig dengang. Glæder mig til at min lille Karla bliver stor nok til at lege med det.

    Og feeed kommentar mht navnet Torben, ha ha!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det bliver altså fint at kunne hive dem frem fra gemmerne. Jeg har selv støvet mit My Little Pony af til Ingrid, og synes det er SÅ hyggeligt at hun leger med mit gamle legetøj. :)

      Jeg kan VIRKELIG også more mig så meget over hendes kommentarer og handlinger. Det er SÅ (ufrivilligt) sjovt. :D

      Slet
  5. Åh, jeg elsker Sylvanian Family - min lillesøster havde det i massevis, da hun var lille, synes simpelthen det er så bedårende :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænker også at samlingen sagtens kan vokse sig stor hjemme hos os. I går holdt Ingrid fridag med Karsten, så der fik hun lov til at få en lille kaninbaby og smådims til, da de var på shoppetur. :)

      Slet