14.6.13

Oldeforældre


Her mens vejret igen er blevet gråt, så er det meget rart at mindes solskinsdage, så jeg viser lige et par (synes jeg) feel-good billeder. Da vi forrige uge var i bedsteforældre eksil, så kom vi også på oldeforældre visit til lækker frokost og solskin i haven.

Jeg synes det er utrolig livsbekræftende, at selvom de er godt oppe i årene (min bedstefar er 88) stadig formår at klare alt i hverdagen og holde den frodigste have. Stråhattene på billederne er fra deres rejser verden rundt, og de er altså langt mere opdateret på verdenssituationen og politiske konflikter end jeg (indrømmet) er. Jeg håber også, at jeg har samme energi og videbegærlighed, når jeg engang bliver gammel. :)

Og så var det endda en af de virkelig gode dage, hvor pigerne opførte sig så eksemplarisk, at oldeforældrene gerne ville have dem som feriebørn - og forældrene blev helt forvirrede over, om det virkelig kunne være deres børn. Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg var mest imponeret over pigernes opførsel, eller det faktum at nogle-og-firsårige oldeforældre gerne vil have dem som feriebørn?!

PS: Ingrid løb rundt med kameraet og har taget det sidste billede, som jeg synes er ret fint. :)

12 kommentarer:

  1. Skønne billeder Maiken! Hvor er Ingrid fin. Hun minder mig om en tegnefilm jeg så som barn, Madeline tror jeg nok den hed. En lille pariser pige;)
    Hvor er I bare heldige at have Older!!! Albert og Karla har også to(min mands farmor og farfar) som også stadig klarer alt selv i et 4-etagers hus! De er nu 90 og 86. Jeg ville ønske jeg stadig havde nogle Bedsteforældre, men det har jeg ikke haft i mange år:( Men hvor er det fantastisk at man stadig kan være så frisk, i så høj en alder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg synes altså også hun er så yndig på det billede. :)

      Ja, vi er altså heldige. Nogle gange tror jeg bare man skal huske sig selv på det. Dine ungers oldeforældre er altså også nogle seje nogle med det de formår! Målet i sig selv er jo ikke at blive gammel, men at få en god alderdom. :)

      Slet
  2. Det lyder som en fantastisk dag. Som Maria skriver ville jeg også ønske at mine børn havde mødt mine bedsteforældre, men min farfar døde 3 dage før vi kom hjem og præsenterede Kaya for familien i Jylland. Det var den sidste af mine bedsteforældre.
    Heldigvis har vi stadig vores forældre og vi elsker at komme hjem til dem og hygge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor var det trist i ikke nåede at vise Kaya til oldefar. Jeg er taknemmelig for stadig at have tre oldeforældre (den ene bonus ganske vist).

      Slet
  3. Det er da ren idyl! Heldige er I.

    SvarSlet
  4. Det var et fint indlæg, jeg blev helt varm om hjertet :-) Hvor må det være dejligt stadig at have older. Heldigvis nåede min mormor og morfar at opleve vores to ældste unger og der var noget helt specielt ved at se den relation "strække sig" over generationer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette. :) Jeg bliver altså også rørt over at se generationerne sammen. Mens jeg var hjemme tog jeg et billede af fire generationer, og det er bare noget særligt. :)

      Slet
  5. Ååårh....hvor ser de dejlige ud.
    (nu.savner.jeg.min.bedste.lidt.mere) :-)
    Kærligst Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå, Malene. :)

      Slet
  6. Puh, efter jeg læse, hvad Malene skrev, kommer jeg også til at savne min morfar... Åh, vi skal huske at glæde - og glædes ved - de gamle, mens vi har dem, og det ser det sandelig også ud til, at I har gjort!

    SvarSlet
    Svar
    1. Faktisk er jeg bare ikke særlig god til at få prioriteret at besøge dem, eller min mormor. Indimellem minder jeg mig selv om, at jeg jo ikke kan tage for givet, at jeg har dem mange år endnu - og med deres alder skal jeg jo nok desværre ikke regne med det. Men det er bare så pokkers svært at finde overskud til det hele i en småbørnsfamilie, så det er lidt min achilleshæl det der. :)

      Slet