19.1.14

Tanker om pigeværelser



gulliver juniorseng (ikea) // färg og form skytapet // ferm living cloud lampe // heiko kaninlampe // Sebra opbevaringskasser // färg og form sengetøj


Pigeværelserne står overfor en opgradering, da Agnes stadig sover i sin tremmeseng på trods af, at hun næsten er børnehavepige (gisp!). Hun klatrer ud af sin seng på et splitsekund, så hun er absolut klar til at rykke over i en juniorseng. For at være lidt fremsynet er det planen, at hun skal overtage juniorsengen fra Ingrid, som så skal rykke over i en stor seng.

I de spæde tanker er jeg begyndt at indrette Agnes værelse med afdæmpede farver i hvid, grå, træ, rosa og mint. Agnes har allerede den klassiske zoo plakat med flamingoer og den fineste muslingeskallampe på værelset, så til at supplere der girly univers har jeg honeycombs i rosa og douce nuancer klar, skylampen fra Ferm Living fik hun i julegave, og jeg skal i sving med at sy puder i rosamønstret stof.

For at fuldende universet gad jeg godt have det douce grå sengetøj med prikker, en enkelt væg med skyer, de smukke opbevaringsæsker fra Sebra  til lidt af legetøjet og en sød kaninlampe. Så jeg vil lige tippe om, at de ting jeg drømmer om og alt andet fint interiør er med 15% rabat ind til i morgen hos jollyroom.dk. Helhedsindtrykket vil helt sikkert blive mere livligt end skitseret, da reolen er fyldt med farverigt legetøj, og sådan skal det efter min mening også være på et børneværelse. :)

Når nu jeg lige kan visualisere hvordan der gerne må se ud, så er det jo passende at spørge sig selv, hvorfor det så ikke er sket endnu?! Men Ingrid skal jo afgive sin seng til fordel for en ny, og det virkelige dilemma er, hvad hun så skal? Jeg vakler enormt meget mellem om hun skal arve min gamle fint udskårne seng, som hendes tipopldeforældre også sov i, eller om jeg skal lokke Karsten med på idéen om en skræddersyet halvhøj seng, som jeg også samler inspiration til. Begge dele tror jeg kunne blive ret fint til hendes lille værelse. :)

2 kommentarer:

  1. Hvor bliver det et dejligt værelse med de skønne ting du har fundet frem. Jeg er vild med ideen om én skyvæg, og så krydret med rosa nuancer.
    Mille og Mads flyttede flyttede først ud af tremmesengen, da de var 3,1 år. Vi købte en lang Huxie by manis-h halvhøj seng. Vi venter dog med at sætte ben på til halvhøj et par år endnu. Men det kunne måske være en ide til Ingrid. Vi købte dem hos Babyshower.dk til en rigtig god kampagnepris. Men det ser desværre ud til at de ikke har det tilbud mere.
    Idag har de værelse sammen, men jeg glæder mig til de skal flytte i hver deres så jeg også kan indrette et drenge og et pige værelse :-)
    Ha en god dag.
    Kh Line

    SvarSlet
  2. Det er i hvert fald nogle fine takter, du slår an. Synes det var en rigtig god ide at forære hende en fin lampe til jul, legetøj har hun sikkert også fået en masse af ;) Og så må et børneværelse for mig gerne være en smule dannende, forstået på den måde at man godt kan præsentere børn for kunst, design og æstetik. Så kan alt "fyldet" være barnligt og legesygt, men de store linjer må gerne repræsentere noget kvalitet og præsentere barnet for dette. Men hvem ved, måske jeg lyn hurtigt bliver klogere ;)

    SvarSlet